مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت

۵۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است


حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام


🔸ذکرُ اللَهِ رَأْسُ مالِ کُلِّ مُؤمنٍ و رِبْحُهُ السَّلامَةُ مِنَ الشَّیْطانِ

 

🌸 «سرمایه هر مؤمنى در طریق رشد و تحصیل کمال، ذکر خداوند است. و سود حاصل از این تجارت، سلامت و رهائى از شیطان است.»

 

📚 «نور مجرّد» ج ۱ ص ۴۶۹ از «غررالحکم و دررالکلم


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۵۴


#قال_الامام_الصادق_علیه_السلام :

 

مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَکُونَ عَلَى مَوَائِدِ نُورٍ
یَوْمَ الْقِیَامَةِ فَلْیَکُنْ مِنْ زُوَّارِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ( علیه السَّلام
)

 

#امام_صادق_علیه_السلام :


هر کس دوست دارد قیامت بر سر سفره های نور بنشیند باید از زائران امام حسین (علیه السلام) باشد.

 

📚 #وسائل_الشیعه/ج۱۰/ص۳۳۰

 

#اللهم_ارزقنا_‌زیارت_الحسین


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۸ ، ۱۵:۰۲


💠 ولایت امیر المومنین علیه السلام مهم‌ترین رکن دین اسلام

 

🔹 ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:

 

✍ ۸- علی بن إبراهیم، عن صالح بن السندی، عن جعفر بن بشیر، عن أبان عن فضیل، عن أبی جعفر (علیه السلام) قال: بنی الاسلام على خمس: الصلاة والزکاة والصوم والحج والولایة ولم یناد بشئ ما نودی بالولایة یوم الغدیر.

 

امام باقر علیه السلام فرمودند: اسلام بر پنج چیز بنا شده است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت؛ و هیچ چیز به اندازه ولایت در روز غدیر بر آن تاکید نشده است.

 

📚 الکافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ‏۲، صفحه ۲۱، حدیث ۸، چاپ دار الکتب الاسلامیة

 

#فضائل_اهل_بیت_از_کتب_شیعه #غدیر #کتاب_الکافی


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۵۳


💠 عید الله الاعظم الغدیر، روز صلوات و برائت و روزه

 

🔹 شیخ طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است:

 

✍ ٣ ـ وعنه عن علی بن إبراهیم عن أبیه عن القاسم بن یحیى عن جده الحسن بن راشد عن ابی عبد الله علیه‌السلام قال : قلت له : جعلت فداک للمسلمین عیدغیر العیدین؟ قال : نعم یا حسن اعظمهما وأشرفهما قال : قلت وأی یوم هو؟ قال : هو یوم نصب أمیر المؤمنین علیه‌السلام فیه علما للناس ، فقلت : جعلت فداک وما ینبغی لنا أن نصنع فیه؟ قال : تصومه یا حسن وتکثر فیه الصلاة على محمد وآله وتبرأ إلى الله عز وجل ممن ظلمهم، وان الانبیاء صلوات الله علیهم کانت تأمر الاوصیاء بالیوم الذی یقام فیه الوصی ان یتخذ عیدا ، قال : قلت فما لمن صامه؟ قال : صیام ستین شهرا.

 

🔸 حسن بن راشد گفت: به امام صادق علیه السلام عرض کردم: فدایت شوم، آیا براى مسلمین جز آن دو عید عیدی هست؟ فرمود:آری، اى حسن، و آن عید اعظم و اشرف از آن دو عید است. راوى گوید: به آن حضرت عرض کردم: آن کدام روز است؟ فرمود: همان روزی که امیر المومنین علیه السلام برای مردم به عنوان شاخص حق تعیین شد. گفتم: فدایت شوم، آن کدام روز است؟ فرمود: روزها گردش می‌کنند، و آن روز هجدهم از ذى الحجه است، گفتم: فدایت شوم، در آن روز چه کارى براى ما سزاوار است که به جا آوریم؟ فرمود: کار سزاوار این است که آن روز را روزه بدارى، و صلوات بسیار بر محمد و اهل بیتش صلوات الله علیهم نثار کنى و از کسانى که در حق ایشان ستم کرده‏‌اند به سوى خداى عز و جل برائت و بیزارى بجویى، زیرا که پیامبران، اوصیاء خود را در باره روزى که وصى در آن روز منصوب می‌شد امر می‌کردند تا آن روز را عید بگیرند. گفتم: اجر کسی از ما که این روز را روزه بدارد چیست؟ فرمود: اجر شصت ماه روزه داشتن.

 

📚 تهذیب الاحکام فی شرح المقنعة، تألیف شیخ طوسی، جلد ۴، صفحه ۳۸۰-۳۸۱، چاپ دار الکتب الاسلامیة

 

#غدیر #احادیث_تبری_و_تولی  #فضائل_اهل_بیت_از_کتب_شیعه #کتاب_تهذیب_الاخبار


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۴۷


🌹اختصاص نداشتن اعلام ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام به واقعۀ غدیر🌹

 

علّامه آیةالله حاج سیّدمحمّدحسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه

 

🍃معرّفی امیرالمؤمنین علیه السلام به مقام امامت تنها در روز هیجدهم ذوالحجّة الحرام سنۀ دهم از هجرت در ضمن حجّة الوداع در وادی غدیر خم در دو میلی از زمین جحفه نبوده است؛

🍃بلکه آن روز، روز نصب کلّی و معرّفی برای همگان و اعلان و اعلام به عموم امّت بوده است؛

🍃وگرنه در طول دوران زندگانی امیرالمؤمنین علیه السلام و حضرت رسول اکرم صلّی الله علیه وآله در مجالس و محافل عدیده در خلوت و جلوت، در صلح و جنگ، در مکّه و مدینه، برای هر دسته و هر جمعیّتی که با آن حضرت تماس داشتند، مقامات و درجات و امامت و ولایت و خلافت و اخوّت و سایر مزایا و فضایل او را می شمردند.

 

📚«امام شناسی» ج ۷ ص ۱۳


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۱۶


🔸غدیر؛ روز تمایزها...

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۰۱


💠 نزول آیه اکمال بعد از قضیه غدیرخم و بیعت عمر با امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل سنت)

 

🔹 خداوند در آیه سوم سوره مائده می‌فرماید: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی‏ وَرَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دینا.» (امروز، دین شما را کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان آیین (جاودان) شما پذیرفتم‏.) روایاتی در منابع اهل تسنن با سند صحیح وجود دارد و نشان می‌دهد که این آیه بعد از اتمام خطبه غدیرخم نازل شده است چنانچه خطیب بغدادی از علمای بزرگ اهل سنت روایت کرده است:

 

أنبأنا عبد الله بن علی بن محمد بن بشران أنبأنا علی بن عمر الحافظ حدثنا أبو نصر حبشون بن موسى بن أیوب الخلال حدثنا علی بن سعید الرملی حدثنا ضمرة بن ربیعة القرشی عن بن شوذب عن مطر الوراق عن شهر بن حوشب عن أبی هریرة قال : من صام یوم ثمان عشرة من ذی الحجة کتب له صیام ستین شهرا وهو یوم غدیر خم لما أخذ النبی صلى الله علیه وسلم بید علی بن أبی طالب فقال ألست ولی المؤمنین قالوا بلى یا رسول الله قال من کنت مولاه فعلی مولاه . فقال عمر بن الخطاب بخ بخ لک یا بن أبی طالب أصبحت مولای ومولى کل مسلم فأنزل الله الیوم أکملت لکم دینکم .

 

🔸 از ابو هریره نقل شده است که گفت: کسی که روز هجدهم ذی الحجه را روزه بگیرد ثواب روزه شصت ماه برای وی نوشته می‌شود، این روز، روز غدیر خم است، روزی که رسول خدا صلی الله علیه و آله دست علی را گرفت و فرمود: آیا من رهبر مومنان نیستم؟ گفتند: چرا ای رسول خدا. فرمود: پس هر کس من مولای او هستم علی مولای او است. عمر گفت: تبریک، تبریک ای پسر ابو طالب، تو اکنون مولای من و مولای هر مسلمانی. سپس این آیه نازل شد: امروز دین شما را کامل کردم.

 

📚 تاریخ مدینة السلام، تألیف خطیب بغدادی، جلد ۹، صفحه ۲۲۲، چاپ دار الغرب الاسلامی

 

⚡️ نتیجه:

 ۱- سند روایت صحیح و روات آن همگی از ثقات هستند و ثابت می‌کند که روز غدیر، روز اکمال دین و اتمام نعمت پروردگار بوده است.

 ۲- قرینه‌ای که ثابت می‌کند مراد رسول خدا صلی الله علیه و آله از جمله «من کنت مولاه فعلی مولاه» ولایت و امامت آن حضرت بوده،‌ نزول آیه اکمال است که خداوند می‌فرماید: امروز دینتان را کامل کردم.

 ۳- نزول این آیه، بعد از خطبه غدیر، دلیل واضحی است بر این که مراد رسول خدا صلی الله علیه و آله اثبات ولایت و امامت امیر المومنین علیه السلام بعد از خودش بوده است؛ زیرا چیزی در خطبه غدیر دیده نمی‌شود که صلاحیت اکمال دین و اتمام نعمت را داشته باشد؛ جز ولایت امیر المومنین علیه السلام.

 

⁉️ یک سوال هم از اهل سنت: خودتان بیایید و وجدان خود را برای خودتان قاضی قرار دهید؛ آیا اعلام محبت و دوستی امیر المومنین علیه السلام می‌تواند اکمال دین و اتمام نعمت پروردگار لقب بگیرد؟ آیا برای دوستی بیعت می‌کنند؟!

 

#فضائل_اهل_بیت_از_کتب_اهل_سنت #غدیر


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۵۸


🔹 غزالی از علمای بزرگ اهل سنت و از دشمنان مکتب اهل بیت درباره تبریک و تهنیت عمر بن خطاب و پیمانى که در آن روز بست و فقط چند روز بعد آن را فراموش کرد، مى‌نویسد:

 

واجمع الجماهیر على متن الحدیث من خطبته فی یوم عید یزحم باتفاق الجمیع وهو یقول: « من کنت مولاه فعلی مولاه » فقال عمر بخ بخ یا أبا الحسن لقد أصبحت مولای ومولى کل مولى فهذا تسلیم ورضى وتحکیم ثم بعد هذا غلب الهوى تحب الریاسة وحمل عمود الخلافة وعقود النبوة وخفقان الهوى فی قعقعة الرایات واشتباک ازدحام الخیول وفتح الأمصار وسقاهم کأس الهوى فعادوا إلى الخلاف الأول: فنبذوه وراء ظهورهم واشتروا به ثمناً قلیلا.

 

🔸 از خطبه‌هاى رسول گرامى اسلام (صلى الله علیه و آله) خطبه غدیر خم است که همه مسلمانان بر متن آن اتفاق دارند. رسول خدا فرمود: هر کس من مولا و سرپرست او هستم، علی مولا و سرپرست او است. عمر پس از این فرمایش رسول خدا (صلى الله علیه و آله) به على (علیه السلام) این گونه تبریک گفت: «تبریک، تبریک، اى ابو الحسن، تو اکنون مولا و رهبر من و هر مولاى دیگرى هستی.» این سخن عمر حکایت از تسلیم او در برابر فرمان پیامبر و امامت و رهبرى على (علیه السلام) و نشانه رضایتش از انتخاب على (علیه السلام) به رهبرى امت دارد؛ اما پس از گذشت آن روز‌ها، عمر تحت تأثیر هواى نفس و علاقه به ریاست و رهبرى خودش قرار گرفت و استوانه خلافت را از مکان اصلى تغییر داد و با لشکرکشى‌ها، برافراشتن پرچم‌ها و گشودن سرزمین‌هاى دیگر، راه امت را به اختلاف و بازگشت به دوران جاهلى هموار کرد و از مصادیق این سخن شد: «فنبذوه وراء ظهورهم واشتروا به ثمناً قلیلا». پس، آن [عهد] را پشت سر خود انداختند و در برابر آن، بهایى ناچیز به دست آوردند، و چه بد معامله‌‏اى کردند...

 

📚 سر العالمین و کشف ما فی الدارین، تالیف غزالی، صفحه ۲۳، چاپ موسسه الحکمة


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۳۲


💠 بیعت ابی بکر و عمر با امیر المومنین علیه السلام در غدیر

 

🔹 سلیم بن قیس تابعی جلیل القدر روایت کرده است:

 

قَامَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فِی وَقْتِ الظَّهِیرَةِ وَ أَمَرَ بِنَصْبِ خَیْمَةٍ وَ أَمَرَ عَلِیّاً (صلوات الله علیه) أَنْ یَدْخُلَ فِیهَا وَ أَوَّلُ مَنْ أَمَرَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ ص هُمَا أَبُو بَکْرٍ وَ عُمَرُ فَلَمْ یَقُومَا إِلَّا بَعْدَ مَا سَأَلَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) هَلْ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ هَذِهِ الْبَیْعَةُ فَأَجَابَهُمَا نَعَمْ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ جَلَّ وَ عَلَا وَ اعْلَمَا أَنَّ مَنْ نَقَضَ هَذِهِ الْبَیْعَةَ کَافِرٌ وَ مَنْ لَمْ یُطِعْ عَلِیّاً کَافِرٌ فَإِنَّ قَوْلَ عَلِیٍّ قَوْلِی وَ أَمْرَهُ أَمْرِی فَمَنْ خَالَفَ قَوْلَ عَلِیٍّ وَ أَمْرَهُ فَقَدْ خَالَفَنِی وَ بَعْدَ مَا أَکَّدَ عَلَیْهِمْ هَذَا الْکَلَامَ أَمَرَهُمْ بِالْإِسْرَاعِ فِی الْبَیْعَةِ فَقَامَا وَ دَخَلَا عَلَى عَلِیٍّ (صلوات الله علیه) وَ بَایَعَاهُ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِینَ وَ قَالَ عُمَرُ عِنْدَ الْبَیْعَةِ بَخْ بَخْ لَکَ یَا عَلِیُّ أَصْبَحْتَ مَوْلَایَ وَ مَوْلَى کُلِّ مُؤْمِنٍ وَ مُؤْمِنَةٍ ثُمَّ أَمَرَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) سَلْمَانَ وَ أَبَا ذَرٍّ بِالْبَیْعَةِ فَقَامَا وَ لَمْ یَقُولَا شَیْئاً ...

 

🔸 پیامبر صلی الله علیه و آله هنگام ظهر به پا خاست و دستور داد تا خیمه‌ای نصب کردند، و به علی علیه السلام دستور داد تا داخل آن شود. اول کسی که پیامبر صلی الله علیه و آله به آنان دستور داد ابو بکر و عمر بودند. آن دو بلند نشدند مگر بعد از آنکه از پیامبر صلی الله علیه و آله پرسیدند: آیا این بیعت به امر خداست؟ حضرت جواب داد: آری، از امر خداوند عز و جل است، و بدانید که هر کس این بیعت را بشکند کافر است، و هر کس از علی علیه السلام اطاعت نکند کافر است، چرا که سخن علی سخن من، و امر او امر من است. هر کس با سخن علی و امر او مخالفت کند با من مخالفت کرده است. بعد از آنکه حضرت این سخن را بر آنان تاکید کرد دستور داد تا هر چه زودتر بیعت کنند. آن دو برخاستند و نزد علی علیه السلام رفتند و به عنوان امیر المومنین با او بیعت کردند. عمر هنگام بیعت گفت: خوشا به حالت ای علی، صاحب اختیار من و هر مرد و زن مومنی شدی. سپس پیامبر صلی الله علیه و آله به سلمان و ابی ذر دستور بیعت داد. آن دو برخاستند و بیعت کردند و سخنی نگفتند.

 

📚 کتاب سلیم بن قیس هلالی معروف به اسرار آل محمد، ج‏لد ۲، صفحه ۸۲۹، چاپ انتشارات دلیل ما

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۰۴


آن کسى که نداى تفرقه‌ى بین شیعه و سنى را سر می دهد و به بهانه‌ى مذهب، می خواهد وحدت ملى را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنى،مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند. گاهى بعضی ها مزدور دشمنند و خودشان نمی دانند.

آن مرد شیعى هم که میرود به مقدسات اهل سنت اهانت می کند و دشنام می دهد، او هم مزدور دشمن است، ولو نداند که چه می کند.

حالا به اسم ولایت کارهاى خلاف می کند، حرف هاى بى‌ربط می زند درمجالس عام و خاص؟ وحدت را حفظ کنید.

به آن شیعه‌اى هم که از روى نادانى و غفلت، یا گاهى از روى غرض – این را هم سراغ داریم و افرادى را هم از بین شیعیان می شناسیم که فقط مسئله‌شان مسئله‌ى نادانى نیست، بلکه مأموریت دارند براى اینکه ایجاد اختلاف کنند – به مقدسات اهل سنت اهانت می کند، عرض می کنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعى است و خلاف قانونى است.

یک عده‌اى چرا نمی فهمند؟

اگر دیدید در جامعه بین شما کسانى هستند که عکس این رفتار می کنند، آنها را طردشان کنید؛ مخالفت خودتان را به آنها ابراز و اعلام کنید؛ اینها ضرر می زنند؛ ضربه می زنند. ضربه‌اى به اسلام می زنند، ضربه‌اى به تشیع می زنند، ضربه‌اى به جامعه‌ى اسلامى می زنند.


 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۲ ۲۸ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۳۵



🔻پیامبر خدا صلى الله علیه و آله:

 

🔸من و على، پدران این امّتیم. هر کس ما را بشناسد، خداى عزّوجلّ را شناخته است و هر کس ما را نشناسد، خداى عزّوجلّ را نشناخته است.

 

📚کمال الدین، صفحه261 


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۸ ، ۱۵:۳۸


روایت شده است که به عیسی علی نبینا و آله و علیه السلام وحی شده:

 

ای عیسی، مرا بخوان بسان خواندن غرق شده ی حزین و اندوهناک که برای او پناه دهنده ای نباشد، دل خود را برای من خوار کن، در خلوت ها ذکر مرا بسیار نما و بدان که سرور و خوشی من در این است که نسبت به من چاپلوسی شود و در این حال زنده باش و مرده مباش و صدای حزین خود را به من بشنوان.

 

📕 المراقبات انتشارات مؤمنین به کوشش صادق حسن زاده 


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۸ ، ۱۵:۳۱


💠 شان نزول آیه ابلاغ و حدیث غدیر در کلام امام هادی علیه السلام

 

🔹 شیخ محمد بن جعفر مشهدی رضوان الله علیه از علمای بزرگ شیعه از حضرت امام حسن عسکری علیه السلام روایت کرده است که ایشان نیز از پدر خود حضرت امام هادی علیه السلام روایت کرده است که در زیارت حضرت امیر المومنین علیه السلام در روز غدیر خطاب به آن حضرت فرمودند:

 

أوْحَى اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ» فَوَضَعَ عَلَى نَفْسِهِ أَوْزَارَ الْمَسِیرِ، وَ نَهَضَ فِی رَمْضَاءِ الْهَجِیرِ، فَخَطَبَ فَأَسْمَعَ، وَ نَادَى فَأَبْلَغَ، ثُمَّ سَأَلَهُمْ أَجْمَعَ، فَقَالَ: هَلْ بَلَّغْتُ؟ فَقَالُوا: اللَّهُمَّ بَلَى، فَقَالَ: اللَّهُمَّ اشْهَدْ، ثُمَّ قَالَ أَ لَسْتُ أَوْلى‏ بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ؟ فَقَالُوا: بَلَى، فَأَخَذَ بِیَدِکَ، وَ قَالَ: مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ، اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ، وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ، وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ، وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ.

 

🔸 پروردگار جهانیان به حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله وحی کرد: «ای رسول! آنچه از پروردگارت به تو نازل شده به مردم برسان، اگر انجام ندهی پیام خدا را نرسانده‌ای، خدا تو را از مردم حفظ می‌کند» پس او بارهای سنگین سفر را بر دوش جان نهاد، و در حرارت شدید نیمه‌ی روز برخاست، سخنرانی کرد و شنواند، و فریاد زد، پس پیام حق را رساند، سپس از همه‌ی آن‌ها پرسید: آیا رساندم؟ گفتند: به خدا قسم آری. سپس پیامبر فرمودند: خدایا شاهد باش. سپس رسول خدا صلی الله علیه و آله به مردم خطاب کرد: آیا من کسی نیستم که به مومنان از خود آنان سزاوارترم؟ گفتند: آری، پس دست تو را گرفت، و فرمود: هر که را که من مولای اویم، پس این علی مولای اوست، خدایا دوست بدار هر که او را دوست دارد، و دشمن بدار هر که او را دشمن دارد، و یاری کن کسی را که یاری‌اش کند، و خوار کن هر که خوارش سازد.

 

📚 المزار الکبیر، تالیف محمد بن جعفر مشهدی، صفحه ۲۷۱-۲۷۲، چاپ نشر الفقاهة

 

📝 از مطلب فوق چند نکته مهم به دست می‌آید:

1⃣ ۱- اعلام ولایت حضرت امیر المومنین علیه السلام امری است که اگر ابلاغ نشود، رسالت خاتم و اشرف پیامبران ناقص می‌ماند.

2⃣ ۲- قرینه بودن ولایت و سرپرستی رسول خدا صلی الله علیه و آله با ولایت و سرپرستی حضرت امیر المومنین علیه السلام با توجه به آیه {النَّبِیُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ} [الاحزاب: ۶]

3⃣ ۳- مشخص نمودن خطوط هدایت و انحراف ممکن از ولایت، دوست‌دار ولایت حضرت امیر المومنین علیه السلام دوست‌دار ولایت خدا، و دشمنان او دشمنان خدا، و یاری رساندن ولایت او یاری رساندن ولایت خدا، و خوار کردن ولایت ایشان خوار کردن ولایت خدا است! که از این جملات بخوبی واضح و مبین می‌شود برای همگان که هر کسی حتی اگر همسر رسول خدا صلی الله علیه و آله باشد ولی با حضرت امیر المومنین علیه السلام بجنگد او دشمن خدا می‌شود و در این امر هیچگونه اختصاص و جایگاه خاصی برای کسی وجود ندارد. که البته روایات در این موضوع تنها مختص شیعه نیست و در کتب اهل سنت نیز به وفور روایات در این موضوع یافت می‌شوند.

 

#احادیث_امامت #احادیث_تبری_و_تولی  #فضائل_اهل_بیت_از_کتب_شیعه #تفسیر_روایی_قرآن #کتاب_المزار_الکبیر #غدیر #حدیث_غدیر


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۸ ، ۰۷:۴۹


🔻امام صادق علیه السلام:

 

🔹اگر از وقوع چیزى بیم دارى و یا حاجتى مى ‏خواهى، آغاز سخن کن به نام خدا و او را تمجید کن و ستایش نما چنانچه شایسته آن است، و بر محمد (صلی الله علیه و آله) صلوات فرست و حاجت خود را بخواه و خود را به گریه بدار گرچه به اندازه سر مگسى باشد، زیرا پدرم (علیه السلام) همیشه مى‏فرمود: نزدیکترین حال بنده به خداوند پرورنده عز و جل وقتى است که او در سجده باشد و گریان باشد.

 

📚أصول الکافی، جلد‏6، صفحه61


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۴۴


💠 مناظره شیخ مفید رضوان الله علیه با قاضی عبد الجبار بر سر حدیث غدیر و اثبات حقانیت امیر المومنین علیه السلام

 

🔹 آیت الله نمازی شاهرودی قدس سره می‌نویسد:

 

وقال القاضی فی المجالس نقلا عن مصابیح القلوب قال: بینما القاضی عبد الجبار ذات یوم فی مجلسه فی بغداد ومجلسه مملو من علماء الفریقین، إذ حضر الشیخ وجلس فی صف النعال، ثم قال للقاضی: إن لی سؤالا فإن أجزت بحضور هؤلاء الأئمة. فقال له القاضی: سل. فقال: ما تقول فی هذا الخبر الذی ترویه طائفة من الشیعة: " من کنت مولاه فعلی مولاه " أهو مسلم صحیح عن النبی (صلى الله علیه وآله) یوم الغدیر ؟ فقال: نعم خبر صحیح. فقال الشیخ: ما المراد بلفظ المولى فی الخبر ؟ فقال: هو بمعنى خبر صحیح. فقال الشیخ: ما المراد بلفظ المولى فی الخبر ؟ فقال: هو بمعنى أولى. فقال الشیخ: فما هذا الخلاف والخصومة بین الشیعة والسنة ؟ فقال الشیخ: أیها الأخ هذه روایة وخلافة أبی بکر درایة، والعادل لا یعادل الروایة بالدرایة. فقال الشیخ: ما تقول فی قول النبی (صلى الله علیه وآله) لعلی (علیه السلام): حربک حربی وسلمک سلمی. قال القاضی: الحدیث صحیح. فقال: ما تقول فی أصحاب الجمل ؟ فقال القاضی: أیها الأخ إنهم تابوا. فقال الشیخ: أیها القاضی الحرب درایة والتوبة روایة، وأنت قررت فی حدیث الغدیر أن الروایة لا تعارض الدرایة. فبهت الشیخ القاضی ولم یحر جوابا، ووضع رأسه ساعة ثم رفع رأسه وقال: من أنت ؟ فقال خادمک محمد بن محمد بن النعمان الحارثی. فقام القاضی من مقامه وأخذ بید الشیخ وأجلسه على مسنده، وقال: أنت المفید حقا. فتغیرت وجوه علماء المجلس فلما أبصر القاضی ذلک منهم، قال: أیها الفضلاء إن هذا الرجل ألزمنی وأنا عجزت عن جوابه. فإن کان أحد منکم عنده جواب عما ذکره فلیذکر، لیقوم الرجل ویرجع مکانه الأول.

 

🔸 قاضی نور الله شوشتری رضوان الله علیه در کتاب مجالس المومنین از کتاب مصابیح القلوب نقل کرده است که روزی قاضی عبد الجبار (از علمای بزرگ اهل سنت ) در بغداد در مجلس خود بود و بسیاری از علمای بزرگ شیعه و سنی در آن مجلس حضور داشتند، در این هنگام شیخ مفید وارد مجلس شد و در پایین مجلس نشست و پس از مدتی به قاضی رو کرد و گفت: من از تو در حضور علما سوالی دارم. قاضی گفت بپرس. شیخ مفید فرمود: شما در مورد این حدیث چه می‌گویید که حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله در غدیر فرمودند: «هر کس من مولای اویم پس علی مولای اوست». آیا این حدیث، مسلم و صحیح است که پیامبر صلی الله علیه و آله در روز غدیر فرموده است؟ قاضی گفت آری، حدیث صحیح می‌باشد. شیخ مفید فرمود: منظور از کلمه مولی چیست؟ قاضی گفت: مولی به معنی اولی و بهتر است. شیخ مفید فرمود: پس این اختلاف و خصومت بین شیعه و سنی چیست؟ (با اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله امیر المومنین علیه السلام را بهتر از دیگران معرفی نموده است). قاضی گفت: این حدیث، روایت است، ولی خلافت ابو بکر درایت (و از روی اجتهاد و درک) می‌باشد، و انسان عادل روایت را همتای درایت قرار نمی‌دهد (یعنی درایت مقدم است). شیخ مفید فرمود: شما در باره این فرمایشات حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله چه می‌گویید که به امیر المومنین علیه السلام فرمودند: «جنگ با تو، جنگ با من است؛ و صلح با تو، صلح با من است». قاضی گفت: این گفتار براساس حدیث صحیح است. شیخ مفید فرمود: نظر شما درباره اصحاب جمل (که به جنگ با امیر المومنین علیه السلام آمدند یعنی عایشه و طلحه و زبیر و اصحابشان) چیست؟ قاضی گفت: ای برادر آنها توبه کردند. شیخ مفید فرمود: ای قاضی جنگ آن‌ها درایت و (حتمی) بوده است ولی توبه کردن آن‌ها روایت شده است و تو در مورد حدیث غدیر گفتی روایت معادل درایت نیست (و درایت مقدم می‌باشد). قاضی از پاسخ به شیخ مفید عاجز و درمانده شد، سر در گریبان فرو برد و سپس گفت تو کیستی؟ شیخ مفید جواب داد من خدمتگذار تو محمد بن محمد بن نعمان حارثی هستم. قاضی از مسند قضاوت برخاست و دست شیخ مفید را گرفت و بر آن مسند نشانید و گفت: حقا براستی که تو انسانی مفید [و سودبخش] هستی. چهره‌های علمای بزرگ (اهل سنت) مجلس در هم کشیده شد. وقتی قاضی ناراحتی آن‌ها را دریافت به آن‌ها رو کرد و گفت: ای علما این مرد (شیخ مفید) مرا مجاب کرد و در پاسخ او عاجز شدم، اگر کسی از شما قادر به جواب او هست، اعلام کند تا او را بر مسند بنشانم و شیخ مفید به جای خود بنشیند، هیچ کس جواب نداد و این موضوع شایع گردید و علت نام‌گذاری او به مفید از همین جا سرچشمه گرفت.

 

📚 مستدرک سفینة البحار، تالیف سبخ علی نمازی شاهرودی، جلد ۸، صفحه ۳۴۹-۳۵۰، چاپ موسسه النشر الاسلام

 

#غدیر #مناظرات_و_احتجاجات_اهل_بیت_و_شیعیان #کتاب_مستدرک_سفینة_البحار


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۳۷


💠 اذعان البانی وهابی به تواتر حدیث غدیر

 

🔹 البانی از بزرگ‌ترین علما و محدثین وهابیت در مورد حدیث غدیر می‌نویسد:

 

   ✍ وللحدیث طرق أخرى کثیرة جمع طائفة کبیرة منها الهیثمی فی " المجمع " (۹ / ۱۰۳ - ۱۰۸) وقد ذکرت وخرجت ما تیسر لی منها مما یقطع الواقف علیها بعد تحقیق الکلام على أسانیدها بصحة الحدیث یقینا، وإلا فهی کثیرة جدا، وقد استوعبها ابن عقدة فی کتاب مفرد، قال الحافظ ابن حجر: منها صحاح ومنها حسان. وجملة القول أن حدیث الترجمة حدیث صحیح بشطریه، بل الأول منه متواتر عنه صلى الله علیه وسلم کما ظهر لمن تتبع أسانیده وطرقه، وما ذکرت منها کفایة.

🔸 برای حدیث غدیر سند‌های بسیاری ذکر شده است، که افراد زیادی مانند هیثمی در کتابش المجمع اسناد آن را ذکر کرده‌اند، و من آنچه آورده‌ام اندکی از آن است که هر کسی پس از آشنایی با اسناد آن یقین به صحت پیدا می‌کند. ابن عقده همه راه‌های نقل آن را در کتابی مستقل جمع کرده است و ابن حجر بنا بر بعضی از اسناد، آن را صحیح و بر بعضی از اسناد، حسن دانسته است. خلاصه سخن آن که هر دو قسمت این روایت [هر کس من مولای اویم پس علی نیز مولای اوست؛ خدایا دوست بدار آنکه او را دوست بدارد] صحیح هستند، بلکه قسمت اول آن به صورت متواتر از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل شده است.

📚 سلسلة الاحادیث الصحیحة، تالیف البانی، جلد ۴، صفحه ۳۴۳، چاپ مکتبة المعارف

#فضائل_اهل_بیت_از_کتب_وهابیت #غدیر #حدیث_غدیر


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۴۳


💠 اعتراف ملا علی قاری هروی به تواتر حدیث غدیر

 

🔹 ملا علی قاری هروی از علمای اهل سنت می‌نویسد:

 

أَنَّ هَذَا حَدِیثٌ صَحِیحٌ لَا مِرْیَةَ فِیهِ، بَلْ بَعْضُ الْحُفَّاظِ عَدَّهُ مُتَوَاتِرًا إِذْ فِی رِوَایَةٍ لِأَحْمَدَ أَنَّهُ سَمِعَهُ مِنَ النَّبِیِّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ - ثَلَاثُونَ صَحَابِیًّا، وَشَهِدُوا بِهِ لِعَلِیٍّ لَمَّا نُوزِعَ أَیَّامَ خِلَافَتِهِ.

 

🔸 حدیث غدیر بدون شک صحیح است، بلکه بعضی از حافظان آن را متواتر دانسته‌اند، چون در نقل احمد بن حنبل آمده است: این حدیث را در زمان خلافت علی (علیه السلام) بعد از اختلافی که درباره آن پیش آمد، سی تن از صحابه شهادت دادند که آن را از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) شنیده‌اند.

 

📚 مرقاة المفاتیح، تألیف ملا علی قاری، جلد ۱۱، صفحه ۲۴۸، چاپ دار الکتب العلمیة

#حدیث_غدیر #غدیر #فضائل_اهل_بیت_از_کتب_اهل_سنت


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۸ ، ۰۹:۲۵

 



🌷آیت الله یعـقوبی قائــنی(ره):

 

اگر کسـى بخـواهد با نیکان و پاکان
مؤانست داشته باشد باید بیشتر به
#اصـلاح درون خود بپردازد که اگر
خود را از هـوى و هـوس خالى  کرد
خارجاً هـــــم با آنها برخورد خواهد
نمـــــود.


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۸ ، ۰۹:۰۲


💠 تنها راه نجات از هلاکت در دوران غیبت مولایمان، حضرت صاحب الزمان علیه السلام

◾️ شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است که امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند:

🔹 وَ اللَّهِ لَیَغِیبَنَّ غَیْبَةً لَا یَنْجُو مِنَ الْهَلْکَةِ فِیهَا إِلاّ مَنْ ثَبَّتَهُ اللَّهُ عَلَى الْقَوْلِ بِإِمَامَتِهِمْ، وَ وَفَّقَهُ‏ لِلدُّعَاءِ بِتَعْجِیلِ الْفَرَج‏.

 

🔸 به خدا قسم! فرزندم مهدی، غیبتی خواهد داشت که کسی از هلاکت در آن نجات نمی‌یابد مگر کسی که خداوند وی را بر اعتقاد به امامت اهل بیت علیهم السلام پایدار سازد و بر دعای بر تعجیل فرج توفیق دهد.

 

📚 کمال الدین و تمام النعمة، تالیف شیخ صدوق، جلد ۲، صفحه ۴۱۶، چاپ موسسه النشر الاسلامی

 

#احادیث_مهدویت #احادیث_امامت #کتاب_کمال_الدین


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۰۷


💠 ناله شیطان لعین در روز عید غدیر و مبعث

 

🔹 شیخ عبد الله بن جعفر حمیری رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:

٣٠ ـ قال : وحدثنی مسعدة بن صدقة قال : حدثنی جعفر بن محمد ، عن أبیه : « إن إبلیس عدو الله رنّ أربع رنات : یوم لُعن ، ویوم اُهبط إلى الارض ، ویوم بعث النبی صلى الله علیه وآله ، ویوم الغدیر » 

🔸 امام باقر سلام الله علیه فرمودند: دشمن خداوند شیطان، چهار مرتبه ناله ای با صدای بلند و محزون زد: روزی که لعن شد؛ روزی که به زمین آمد؛ روز بعثت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله؛ روز غدیر.

📚 قرب الاسناد، تألیف حمیری، صفحه ۹-۱۰، حدیث ۳۰، چاپ موسسه آل البیت

#غدیر #مبعث #کتاب_قرب_الاسناد #کتاب_موسوعة_احادیث_اهل_البیت_علیهم_السلام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۸ ، ۰۷:۳۹


💠‍ فضیلت حضرت مسلم بن عقیل در کلام پیامبر صلی الله علیه و آله

 

🔹 شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:

 

حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، عن جعفر بن محمد بن مالک، قال حدثنی محمد بن الحسین بن زید، قال: حدثنا أبو أحمد محمد بن زیاد، قال: حدثنا زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال علی علیه السلام لرسول الله صلى الله علیه وآله: یا رسول الله، إنک لتحب عقیلا؟ قال: إی والله إنی لاحبه حبین: حبا له، وحبا لحب أبی طالب له، وإن ولده لمقتول فی محبة ولدک، فتدمع علیه عیون المؤمنین، وتصلی علیه الملائکة المقربون. ثم بکى رسول الله صلى الله علیه وآله حتى جرت دموعه على صدره، ثم قال: إلى الله أشکو ما تلقى عترتی من بعدی.

🔸 ابن عباس گفت: امیر المومنین علیه السلام به پیامبر صلی الله علیه و آله عرض کردند: یا رسول الله! آیا شما عقیل را دوست می‌دارید؟ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: آری، به خدا سوگند من عقیل را به دو جهت دوست می‌دارم، علاقه‌ای به خاطر خودش، و علاقه‌ای به خاطر محبت ابو طالب علیه السلام نسبت به او. به راستی که فرزند او در راه محبت فرزند تو کشته خواهد شد، پس چشم‌های مومنین بر او می‌گریند و فرشتگان مقرب بر او درود می‌فرستند. پس پیامبر صلی الله علیه و آله به حدی گریست که اشک‌های ایشان بر روی سینه مبارکشان جاری شد، سپس فرمودند: از آن چه که پس از من بر خاندانم وارد می‌شود به خداوند شکایت می‌کنم.

 

📚 امالی شیخ صدوق، مجلس ۲۷، حدیث ۳، صفحه ۱۰۱، چاپ موسسه الاعلمی للمطبوعات

 

✨ السلام علیک یا سفیر الحسین یا مسلم بن عقیل

#فضائل_اهل_بیت_از_کتب_شیعه #کتاب_امالی_شیخ_صدوق


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۸ ، ۱۸:۰۹


💠 پرسش از دوستی اهل بیت علیهم السلام در قیامت

🔹 شیخ مفید و شیخ طوسی رضوان الله علیهما روایت کرده‌اند:

✍ ۵- وبهذا الاسناد قال: قال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم: لا یزول قدم عبد یوم القیامة من بین یدی الله عزوجل حتى یسأله عن أربع خصال: عمرک فیما أبلیته، ومالک من أین اکتسبته وأین وضعته، وعن حبنا أهل البیت. فقال رجل من القوم: وما علامة حبکم یا رسول الله ؟ فقال: محبة هذا، ووضع یده على رأس علی بن أبی طالب علیه السلام.

🔸 رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: «روز قیامت بنده‌ای قدم از قدم در حضور خداوند عز و جل بر نمی‌دارد تا اینکه خداوند از چهار چیز از وی پرسش نماید: از عمرت که در چه چیز گذراندی؛ از مالت که از کجا به دست آوردی؛ و در چه راهی [مالت را] خرج نمودی و از دوستی ما اهل بیت.» مردی از میان قوم گفت: ای رسول خدا نشانه‌ی دوستى شما چیست؟ فرمود: دوستی این شخص، و دست مبارک بر سر علی بن ابى طالب علیهما السلام نهاد.

📚 الامالی، تالیف شیخ مفید، مجلس ۴۲، حدیث ۵، صفحه ۳۵۳، چاپ دار المرتضی

#فضائل_اهل_بیت_از_کتب_شیعه #احادیث_تبری_و_تولی #کتاب_امالی_شیخ_مفید #کتاب_امالی_شیخ_طوسی


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۵۷

🍂نتیجۀ ارتباط بی حساب و کتاب سالک با دیگران🍂

 

علّامه آیت الله حاج سیّدمحمّدحسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه

💠 کربلایی کاظم را بارها دیده بودم، عنایتی به ایشان شده بود، امّا بر اثر شهرت و رفت و آمد به منازل این و آن و خورد از غذای آنان، آن نورانیّت و صفای خاطری که داشتند کم رنگ شد و دیگر آن کربلایی کاظم اوّل نبود.

📚«نور مجرّد» ج ۱ ص ۶۴۷

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۸ ، ۰۶:۳۸

‍ ‍


🔷نماز شب در کلام امیرالمؤمنین علیه السّلام


🔹 برخاستن براى نماز شب، موجب تندرستى و خشنودى پروردگار و استحقاق رحمت و تمسک به اخلاق پیامبر است. (بحارالانوار، ج۸۴)

🔷 از زمانیکه گفتار رسول خدا (صلى الله علیه وآله) را شنیدم که فرمود: نماز شب نور است، نماز شب را ترک نکردم. (بحارالانوار، ج۴۱، ص۷۱)

🔹 شب زنده دارى، شعار پرهیزکاران و روش مشتاقان است. (غررالحکم، ص۱۹۲)


#نماز_شب💛
#نماز_عشق 💙
#همدم_همراه_همراز_نزدیکترین_رفیق 
#جانا #خدا❤️


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۸ ، ۱۸:۳۲


⚜ آیةاللّه جوادی آملی:

شب است که بالأخره جای نزول برکات الهی است.

#نماز_شب
#نماز_عشق
#همدم_همراه_همراز_خدا
#شب_نشینی_با_خدا


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۸ ، ۰۶:۵۵

💠 امام مهدی علیه السلام در کلام امیر المومنین علیه السلام

 

🔹 قندوزی حنفی از علمای اهل سنت  روایت کرده است که امیر المومنین علیه السلام فرمودند:

مِنّا المَهدیُّ ، یَسری فی الدُّنیا بِسِراجٍ مُنیرٍ ، وَ یَحذو فیها عَلی مِثالِ الصّالِحینَ ، لِیَحُلَّ رِبقاً ، وَ یُعتِقَ رِقّاً ، وَ یَصدَعَ شَعباً ، وَ یَشعَبَ صَدعاً ، فی سُترَةٍ عَنِ النّاسِ ، لا یُبصِرُ القائِفُ أثَرَهُ وَ لَو تابَعَ نَظَرَهُ .

🔸 مهدی از ماست؛ که با چراغی فروزان در دنیای ظلمانی راه می‌پوید و بر جای پای صالحان گام می‌نهد، تا بندی را بگشاید و اسیری را آزاد نماید و جمعیتی [گمراه] را پراکنده سازد و گروه پراکنده‌ای [از اهل حق] را گرد آورد؛ در حالی که پنهان از مردم است، آثارشناس، جای پای او را پیدا نمی‌کند هر چند که پیاپی بنگرد. 

📚 ینابیع المودة، تالیف قندوزی حنفی، جلد ۳، صفحه ۴۹۴، چاپ موسسه الاعلمی للمطبوعات

🙏 اللهم عجل لولیک الفرج

#مهدویت_در_کتب_عمریه #فضائل_اهل_بیت_از_کتب_اهل_سنت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۴۹

امام رضـا(علیه السلام):


کسی که عید غدیــر را گرامی بدارد،
خدواند خطاهای کوچک و بزرگ او را میبخشد، و اگر از دنیا برود،
در زمره ی شهـ❤️ـدا خواهد بود.

📒: اقبال الأعمال /1/464

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۳۹

🍂از امور مهم در سیر الی الله
#عزلت
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۵۵


🌷امام صادق علیه السلام به اسحاق بن عمار فرمود:


ای اسحاق از خدا بترس که گویا او را می بینی و اگر تو او را نمی بینی او تو را می بیند و اگر معتقدی که تو را نمی بیند محققا کافری و اگر معتقدی تو را می بیند و در برابر او گناه می کنی او را پست ترین بینندگان خود دانسته ای زیرا هیچ بنده ای در حضور مولای خود اینچنین گستاخانه عمل نمی کند.


📚منبع :اصول کافی/ترجمه، جلد 3، صفحه 195


💠 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۳۹


🔻امام على علیه السلام: 


🔹بر شهوت خود، پیش از آنکه وَلَع آن قدرت گیرد، چیره شو؛ زیرا اگر قدرت گیرد، بر تو مسلّط شود و تو را به دنبال خود کشد و تو توان ایستادگى در برابرش را ندارى


🔸غالِبِ الشَّهوَةَ قَبلَ قُوَّةِ ضَراوَتِها؛ فإنّها إن قَوِیَت مَلَکَتْکَ و استَقادَتْکَ و لَم تَقدِرْ على مُقاوَمَتِها 


📚میزان الحکمه جلد13 صفحه71



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۴۷

 


💠 محبت امیر المومنین علیه السلام و پل صراط

 

🔹 شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:

 

✍ حَدَّثَنَا الْحُسَیْنُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ رَحِمَهُ اللَّهُ عَنْ هِشَامِ بْنِ حَمْزَةَ الثُّمَالِیِ‏ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ آبَائِهِ علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و اله لِعَلِیٍّ علیه السلام مَا ثَبَتَ حُبُّکَ فِی قَلْبِ امْرِئٍ مُؤْمِنٍ فَزَلَّتْ بِهِ قَدَمُهُ عَلَى الصِّرَاطِ إِلَّا ثَبَتَ لَهُ قَدَمٌ حَتَّى أَدْخَلَهُ اللَّهُ بِحُبِّکَ الْجَنَّةَ.

 

🔸 رسول خدا صلی الله علیه و آله به امیر المومنین علیه السلام فرمودند: محبت تو در دل مومنی جای نگرفته مگر اینکه خداوند او را از لغزش بر پل صراط نگهداری خواهد کرد و قدم‌های او را استوار خواهد نمود و به خاطر محبت تو او را به بهشت خواهد برد.

 

📚 مصنفات الشیخ الصدوق، فضائل الشیعة، حدیث ۴، چاپ مکتبة پارسا

 

#فضائل_اهل_بیت_از_کتب_شیعه #کتاب_صفات_الشیعة

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۸ ، ۱۵:۰۶

 

💠 چرا نهمین اختر تابناک آسمان ولایت جواد نامیده شد ؟ 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۵۴

💢وای بر #غیبت‌کنندگان 


✍از سوى خدا به موسى وحى شد: هر غیبت کننده اى که با توبه از دنیا برود، آخرین کسى است که به بهشت وارد مى شود .هر غیبت کننده اى که بر آن اصرار داشته باشد غیبت کردن عادت او شده باشد و با این حال از دنیا برود و توبه نکند، اوّلین کسى است که داخل دوزخ مى گردد.


وَ أَوْحَى اللَّهُ إِلَى مُوسَى علیه السلام: 
مَنْ مَاتَ تَائِباً عَنِ الْغِیبَةِ فَهُوَ آخِرُ مَنْ یَدْخُلُ إِلَى الْجَنَّةِ وَ مَنْ مَاتَ مُصِرّاً عَلَیْهَا فَهُوَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ النَّار


📚إرشاد القلوب إلى الصواب ج۱ص۱۱۶

🔻جالب اینجاست که اگر غیبت کننده توبه کند و خدا هم او را ببخشد باز ننگ غیبت کردن کاملا از بین نمیرود و او از جمله کسانی است که آخرین نفر وارد بهشت می‌شوند!
پس به امید اینکه؛ بهش میگیم رضایتش رو میگیریم! یا غیبتش نیست صفتشه! یا جلو روشم میگم! یا میخواست نکنه! یا... غیبت نکنید که اینها همه بهانه است و خدا قبول نمیکند و اگر روزی توبه کنید باز صحرای قیامت معطلید تا جزو آخرین افراد وارد بهشت شوید.


💥پس با آبروی مومن بازی نکنیم...


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۸ ، ۰۷:۱۱


📜نامه امام زمان (عج)


✍امام زمان در نامه خود به شیخ مفید(ره)

 علت طولانی شدن غیبت را اینگونه شرح می دهد:


ﺍﮔﺮ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﻣﺎ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺗﻮﻓﯿﻖ ﻃﺎﻋﺘﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺍﯾﻔﺎﻯ ﭘﯿﻤﺎﻧﻰ ﮐﻪ ﺑﺮ ﺩﻭﺵ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻫﻤﺪﻝ ﻣﻰ ﺷﺪﻧﺪ، ﻣﯿﻤﻨﺖ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺗﺄﺧﯿﺮ ﻧﻤﻰ ﺍﻓﺘﺎﺩ، ﻭ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺩﯾﺪﺍﺭ ﻣﺎ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﻧﺼﯿﺐ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻰ ﮔﺸت..


💥 ﺩﯾﺪﺍﺭﻯ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎﻯ ﺷﻨﺎﺧﺘﻰ ﺭﺍﺳﺘﯿﻦ ﻭ ﺻﺪﺍﻗﺘﻰ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺎ؛ ﻋﻠّﺖ ﻣﺨﻔﻰ ﺷﺪﻥ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﭼﯿﺰﻯ ﻧﯿﺴﺖ ﺟﺰ: "ﺁﻥ ﭼـﻪ ﺍﺯ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻣﻰ ﺭﺳﺪ ﻭ ﻣﺎ ﺗﻮﻗﻊ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ...


📚احتجاج، ج2، ص315


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۸ ، ۰۷:۰۸


🔹امام جواد(علیه السلام)


🔻بدان که از دید خداوند پنهان نیستى، پس مراقب رفتار و اعمالت باش


📚√تحف العقول، ص ۴۵۵.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۸ ، ۲۰:۴۰

🍃اهمیت بیداری و یقظه


🔸برای این که دچار غفلت نشویم باید شب و روز به فکر پاکی و سلامت روح خود باشیم. غفلت یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک روحی است و قطعاً یکی از مهمترین عوامل تأخیر در ظهور حضرت ولیعصر ارواحنا فداه همین غفلت و بی‌توجهی نسبت به آلودگی‌ها و امراض روحی و سهل‌انگاری در معالجه و درمان روح آن است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۳۸


🍃 بر ملا شدن سرّ


🔹کتمان سر، و به اصطلاح کتوم بودن، یکی از شرایط و ویژگیهای پویندگان راه حقیقت است. شاگردان مکتب توحید اگر سر را هویدا کنند، گرفتار شوند و چه بسا سالها در معنویت عقب بیفتند. 


💢استاد کامل میرزا علی آقا قاضی به حاج سید هاشم حداد می گوید : 


🔸سید هاشم! سر را فاش مکن که گرفتار می شوی! روزی می رسد، که از اطراف و اکناف بیایند و عتبه درت را ببوسند .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۳۱


🌸 در آغاز ذکر گفتن🌸


شیخ نخودکی(ره):

💠 در آغاز ذکر گفتن اول چند صلوات فرستاده،

و دل را حاضر کنید و بعد مشغول ذکر شوید که نتیجه بهتری خواهید دید.💠


─┅─═इई 🌺🌼🌼🌺ईइ═─┅


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۸ ، ۱۵:۴۵


🔹برای معرفت خدا باید ...


#توحید #معرفت 



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۸ ، ۱۵:۳۶
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۸ ، ۲۲:۰۷


امیر المومنین علیه السلام پرچم هدایت

 

🔹 شیخ ابی جعفر برقی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:

 

✍ عنه، عن علی بن عبد الله، عن موسى بن سعدان، عن عبد الله بن القاسم الحضرمی، عن المفضل بن عمر، عن أبی عبد الله علیه السلام، قال: قال أبو جعفر علیه السلام: ان الله عز وجل جعل علیا علما بینه وبین خلقه لیس بینه وبینهم علم غیره، فمن تبعه کان مؤمنا، ومن جحده کان کافرا، ومن شک فیه کان مشرکا.

 

🔸 امام باقر علیه السلام فرمودند: خدای تبارک و تعالی علی علیه السلام را پرچم و نشانه‌ای میان خود و خلقش قرار داد و پرچم هدایتی جز او نیست. پس هر که از او پیروى کند، مومن و هر که او را انکار کند کافر، و هر که در او شک کند مشرک است.

 

📚 المحاسن، تألیف ابی جعفر برقی، جلد ۱، صفحه ۱۷۱، چاپ المجمع العالمی لاهل البیت علیهم السلام


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۸ ، ۲۲:۳۰


💠 راه رفتن دشمنان امیر المومنین علیه السلام بر روی زمین حرام است (به روایت اهل سنت )

 

🔹 جوینی از علمای بزرگ اهل سنت روایت کرده است:

 

✍ ٦٤- أنبأنی الشیخ تاج الدین علی بن أنجب أبو طالب الخازن البغدادی بها، عن جدی شیخ الإسلام جمال السنة أبی عبد اللّه محمد بن حمویه بن محمد الجوینی بواسطة واحدة قال: أنبأنی شیخ الشیوخ ضیاء الدین أبو أحمد عبد الوهاب بن علی إجازة، عن شیخ الإسلام إجازة عن الشیخ أبی الحسن علی بن أحمد المدینی إجازة، قال: أنبأنا الشیخ أبو عبد الرحمن محمد بن الحسن بن موسى السلامی إجازة و إملاء، قال:حدثنا أبو المفضّل: محمّد بن عبد اللّه الشیبانی، حدثنا محمد بن یزید بن أبی الأزهر البوشنجی النحوی أنبأنا أبو هاشم داوود بن القاسم بن إسحاق بن عبد اللّه بن جعفر بن أبی طالب حدثنا أبی القاسم بن إسحاق، حدّثنی أبی إسحاق بن عبد اللّه قال: سمعت أبی عبد اللّه بن جعفر یحدث علی بن الحسین صلوات اللّه علیهما، قال: سمعت عمی أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السّلام یقول: قال رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله: یا علی إِنَّ الْأَرْضَ لِلّٰهِ یُورِثُهٰا مَنْ یَشٰاءُ، مِنْ عِبٰادِهِ، و إنّه أوحى إلیّ أن أزوجک فاطمة على خمس الأرض فهی صداقها، فمن مشى على الأرض و هو لکم مبغض فالأرض حرام علیه أن یمشی علیها .

 

🔸 رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به امیر المومنین (علیه السلام) فرمودند: به درستی که خداوند فاطمه سلام الله علیها را به ازدواج تو در آورد و مهریه او را همه زمین قرار داد. پس هر کس روی زمین راه رود و با تو دشمن باشد راه رفتن او حرام می‌باشد.

 

📚 فرائد السمطین، تالیف جوینی، جلد ۱، صفحه ۹۴-۹۵، حدیث ۶۴، چاپ دار الحبیب

 

#فضائل_اهل_بیت_از_کتب_اهل‌سنت


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۵۳


🔅امام رضا(علیه السلام ) فرمودند:


🔸«منتظرین گداخته می شوند، همان گونه که طلا در کوره گداخته می شود، و مانند طلای ناب از ناخالصی پاک می شوند».


📚الارشاد– ص 339


💠 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۸ ، ۰۷:۱۱

🍃مهمترین کار در زندگی🍃


آیةالله حاج سیّدمحمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه العالی


🔹انسان مؤمن باید ساعتی نیز برای خلوت با خدا داشته باشد و به داد خود برسد.


🔹باید در شبانه روز اوقاتی چون نیمه شب و بین الطّلوعین را برای خلوت خود با خدا در نظر بگیرد و مشغول به خود و خدای خود باشد.


📚«نور مجرّد» ج ۲ ص ۶۲۴


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۸ ، ۰۷:۰۵

🌱اثر نمازهای نافله🌱


حضرت امام باقر علیه السلام:


🔸إنَّ الْعَبْدَ لَیُرْفَعُ لَهُ مِنْ صَلَاتِهِ نِصْفُهَا أَوْ ثُلُثُهَا أَوْ رُبُعُهَا أَوْ خُمُسُهَا فَمَا یُرْفَعُ لَهُ إِلَّا مَا أَقْبَلَ عَلَیْهِ مِنْهَا بِقَلْبِهِ وَ إِنَّمَا أَمَرْنَا بِالنَّافِلَةِ لِیَتِمَّ لَهُمْ بِهَا مَا نَقَصُوا مِنَ الْفَرِیضَة


💠گاهی از نماز بندۀ خدا نصفش یا یک سوم، یک چهارم یا یک پنجم آن بالا می رود؛


💠پس جز به مقداری از نماز که در آن حضور قلب ندارد، بالا نمی رود؛


💠و ما امر به نوافل کردیم فقط برای اینکه آن مقداری از نماز واجب که ناقص کرده اند، تمام بشود.


📚«وسائل الشیعه» ج ۴ ص ۷۱


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۳۱
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۸ ، ۰۸:۲۲


🔹امام باقر علیه السلام فرمود:


🔸نگهدارى عمل، از خود عمل دشوارتر است. عرض شد: منظور از نگهدارى عمل چیست؟ حضرت فرمود: آدمى براى خداى یگانه بى انباز( بی شریک) بخشش و انفاقى مى کند و این عمل پنهانى برایش نوشته مى شود، اما سپس کارش را به زبان مى آورد که در نتیجه آن، ثواب نهانى[که بیشتر است] پاک مى شود و برایش[ثواب عملِ ] آشکار مى نویسند، بار دیگر آن را به زبان مى آورد، که در این بار عملش پاک مى شود و عمل ریایى نوشته مى شود


📚میزان الحکمه جلد4 صفحه338


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۸ ، ۰۶:۵۰


🌹یگانه ریسمان نجات🌹


علّامه آیت الله حاج سیّدمحمّدحسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه:


🍃خدا کند که پیوسته انسان در تحت ولایت محمّد و آل محمّد باشد که هر چه هست در این ولایت است،


🍃ریسمان متّصل بین انسان و خداست، اگر یک سر این ریسمان به دست انسان باشد، آنها انسان را از حضیض ناسوت و أسفل سافلین به اوج لاهوت میرسانند،


🍃و گرنه انسان در چاه طبع و نفس امّاره گرفتار، و شیاطین انسان را به ظلمات و بدبختى مى‏کشانند و به هزاران گرفتارى که هر کدام از دیگرى خراب‏تر و بدتر است میرسانند.


📚«معادشناسی» ج ۳ ص ۲۴۸


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۰۶


💢حضرت آیت الله یعقوبـــی قائنی (ره) :


🔸اگر روح سالم شد و شفا پیدا کرد، آن وقت خواهیم دید که لذتی به جز یاد خداوند وجود ندارد.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۸ ، ۰۷:۱۰


🔸شکار کردن معارف و حقایق بدون تصفیہ و تزکیہ و تجلیہ و تخلیہ و تحلیہ ممکن نمی شود. 


🔹نیک بخت آنکہ کتاب وجود خود را مواظب باشد و کلمات هرزه در این دفتر الهی ننویسد و این صنعت و کارخانہ الہی را حفظ بنماید تا درست حروف چینی شود و نقش بگیرد و درست معارف را کسب کند.


📚شرح اسفار اربعه/جلدسوم

علامہ حسن زاده ے آملی روحی فداه



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۸ ، ۰۷:۰۸

 


💠 ولایت و انوار ائمه معصومین علیهم السلام در معراج

 

🔹 شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:

 

✍ ٢٧- حدثنا محمد بن إبراهیم بن اسحاق الطالقانی قال: حدثنا محمد بن همام قال: حدثنا أحمد بن بندار قال: حدثنا أحمد بن هلال عن محمد بن أبی عمیر عن المفضل بن عمر عن الصادق جعفر بن محمد عن أبیه عن آبائه عن أمیر المؤمنین علیه السلام قال: قال رسول الله صلى الله علیه وآله: لما اسرى بى الى السماء اوحى الى ربى جل جلاله فقال: یا محمد انی اطلعت الى الأرض اطلاعا فاخترتک منها فجعلتک نبیا وشققت لک من اسمى اسما فانا المحمود وأنت محمد ثم اطلعت الثانیه فاخترت منها علی وجعلته وصیک وخلیفتک وزوج ابنتک وأبا ذریتک وشققت له اسما من اسمائی فانا العلى الاعلى وهو على وجعلت فاطمه والحسن والحسین من نورکما ثم عرضت ولایتهم على الملائکه فمن قبلها کان عندی المقربین یا محمد لو ان عبدا عبدنى حتى ینقطع ویصیر کالشن البالى ثم اتانى جاحدا لولایتهم اسکنته جنتی ولا اظللته تحت عرشى یا محمد اتحب ان تراهم؟ قلت: نعم یا ربى فقال عز وجل: ارفع راسک فرفعت راسى فإذا انا بانوار على وفاطمة والحسن والحسین وعلى بن الحسین ومحمد بن على وجعفر بن محمد وموسى بن جعفر وعلى بن موسى ومحمد بن على وعلى بن محمد والحسن بن على والحجه بن الحسن القائم فی وسطهم کانه کوکب درى قلت: رب من هؤلاء؟ قال: هؤلاء الائمه وهذا القائم الذی یحل حلالى ویحرم حرامى وبه انتقم من اعدائی وهو راحه لاولیائی وهو الذی یشفى قلوب شیعتک من الظالمین والجاحدین والکافرین فیخرج اللات والعزى طریین فیحرقهما فلفتنه الناس بهما یومئذ اشد من فتنه العجل والسامری.

 

🔸 رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: شبی که مرا به آسمان بردند، خداوند به من وحی کرد که ای محمد، من بر زمین نظر کردم، تو را اختیار کردم و نبی گردانیدم و از نام‌های خود برای تو نامی اشتقاق کردم، من محمودم و تو محمد، پس دومین بار نظر کردم و اختیار کردم از آن علی را و او را وصی و خلیفه و شوهر دختر تو و پدر ذریه تو گردانیدم و نام او را از نام های خود اشتقاق کردم منم علی اعلی و اوست علی و گردانیدم فاطمه و حسن و حسین را از نور شما، سپس عرضه کردم ولایت ایشان را بر ملائکه، هر که قبول کرد نزد من از مقربان شد، ای محمد اگر عبدی مرا عبادت کند تا همچو کهنه پوستی شود سپس نزد من بیاید و منکر ولایت ایشان باشد، او را در بهشت خود ساکن نکنم و در عرش خود سایه بر او نگسترم. ای محمد آیا دوست داری ایشان را ببینی؟ گفتم: آری ای پروردگار. گفت: سر بردار، سر برداشتم دیدم انوار علی و فاطمه و حسن و حسین و علی بن حسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و حسن بن علی و حجت بن حسن قائم در میان ایشان گویا ستاره درخشان بود، گفتم: یا رب، اینان چه کسانی هستند؟ فرمود: این‌ها امامانند و این قائم است که حلال مرا حلال و حرام مرا حرام می‌کند و با او انتقام می‌ستانم از دشمنان خود، او راحت دوستان من و شفا دهنده دل‌های شیعیان تو از ظالمان، منکران و کافران است، بیرون می آورد لات و عزی را و آن‌ها را می‌سوزاند، همانا گمراهی مردمان در آن روز بدتر باشد از فتنه گوساله و سامری.

 

📚 عیون اخبار الرضا، تالیف شیخ صدوق، جلد ۱، باب ۶، حدیث ۲۷، صفحه ۶۰-۶۱، چاپ منشورات الشریف الرضی

 

#فضائل_اهل_بیت_از_کتب_شیعه #احادیث_تبری_و_تولی #احادیث_مهدویت #احادیث_امامت #کتاب_عیون_اخبار_الرضا_علیه_السلام


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۸ ، ۰۶:۵۸

🌷از خدا چه بخواهیم؟🌷


حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام


🔸 یا أَیُّهَا النَّاسُ سَلُوا اللَّهَ الْیَقِینَ وَ ارْغَبُوا إِلَیْهِ فِی الْعَافِیَةِ فَإِنَّ أَجَلَ‏ النِّعَمِ الْعَافِیَةُ وَ خَیْرَ مَا دَامَ فِی الْقَلْبِ الْیَقِین‏


🌱ای مردم؛ از خداوند یقین بخواهید و طلب عافیت را به درگاه او ببرید؛
🌱چرا که بزرگترین نعمتها عافیت است و بهترین صفتی که در قلب می ماند، یقین است.


📚«تحف العقول» ص ۲۰۶


🍂جزای لعنت کردن کسی که استحقاق لعن ندارد🍂


حضرت امام باقر علیه السلام:

🔸إنَّ اللَّعْنَةَ إِذَا خَرَجَتْ مِنْ فِی صَاحِبِهَا تَرَدَّدَتْ فِیمَا بَیْنَهُمَا فَإِنْ وَجَدَتْ مَسَاغاً وَ إِلَّا رَجَعَتْ عَلَى صَاحِبِهَا.

🔹وقتی «لعنت» از دهان کسی صادر شود، بین گوینده و آن شخص قرار می گیرد؛

🔹اگر آن شخص استحقاقش را نداشته باشد، به سوی گوینده بر می گردد.

📚«وسائل الشیعه» ج ۱۲ ص ۳۰۱



🍂از بدترین بندگان خدا...🍂


حضرت رسول اکرم صلّی الله علیه وآله:

🔸إنَّ مِنْ أَشَرِّ عِبَادِ اللَّهِ مَنْ تُکْرَهُ مُجَالَسَتُهُ لِفُحْشِهِ

🔹یکی از بدترین بندگان خدا کسی است که دیگران به خاطر بدزبانی اش دوست ندارند با او هم نشین شوند.

📚«وسائل الشیعة» ج ۱۶ ص ۳۳



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۸ ، ۰۶:۱۵

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۸ ، ۰۱:۰۷