مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت

💠 امیر المومنین علیه السلام صدیق اکبر (به روایت اهل سنت)

 

🔹 علمای بزرگ اهل سنت مانند ابن ماجه قزوینی، نسائی، احمد بن حنبل، ابن ابی عاصم، ثعلبی، ابن ابی شیبة، ابی نعیم اصفهانی و ... روایت کرده‌اند:

 

✍ ۱۲۰- حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِیلَ الرَّازِیُّ قَالَ: حَدَّثَنَا عُبَیْدُ اللَّهِ بْنُ مُوسَى قَالَ: أَنْبَأَنَا الْعَلَاءُ بْنُ صَالِحٍ، عَنِ الْمِنْهَالِ، عَنْ عَبَّادِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، قَالَ: قَالَ عَلِیٌّ: «أَنَا عَبْدُ اللَّهِ وَأَخُو رَسُولِهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، وَأَنَا الصِّدِّیقُ الْأَکْبَرُ، لَا یَقُولُهَا بَعْدِی إِلَّا کَذَّابٌ، صَلَّیْتُ قَبْلَ النَّاسِ لِسَبْعِ سِنِینَ».

 

🔸 عباد بن عبد الله گفت: [حضرت] علی (سلام الله علیه) گفت: من بنده خدا و برادر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) هستم. من صدیق اکبر (بزرگ‌ترین راستگو) هستم و این را کسی بعد از من نمی‌گوید مگر فرد دروغگو. من هفت سال قبل از همه مردم نماز به جا آوردم.

 

🔹 محقق کتاب سنن ابن ماجه، محمد فواد عبد الباقی می‌نویسد:

 

✍ فی الزوائد هذا الإسناد صحیح. رجاله ثقات. رواه الحاکم فی المستدرک عن المنهال وقال صحیح على شرط الشیخین.

 

🔸 هیثمی این روایت را در مجمع الزوائد نقل کرده و گفته است: سند آن صحیح و راویان آن مورد اعتماد هستند. همچنین حاکم نیشابوری آن را نقل کرده و گفته است: این روایت طبق شرائط مسلم و بخاری صحیح است.

 

📚 سنن ابن ماجه، صفحه ۴۴، حدیث ۱۲۰، چاپ دار احیاء الکتب العربیة

 

#فضائل_اهل_بیت_از_کتب_اهل_سنت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی