مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت

رأفت عمومی

دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۰۶ ق.ظ

‍ ✅رأفت عمومى


♦️مرحوم عارف واصل شیخ حسنعلى نخودکى اصفهانى گوید: وقتى تصمیم گرفتم که در نجف اشرف براى همیشه اقامت کنم. در آن ایام در یکى از اطاق‏هاى صحن عتیق حضرت رضا علیه‏ السلام مشغول ریاضت بودم. 


در حال ذکر و مراقبه بودم، که (به مکاشفه) دیدم درهاى صحن مطهر عتیق بسته شد و ندا بر آمد که حضرت رضا علیه ‏السلام اراده دارند از زوّار خویش دیدن فرمایند. پس از آن، در محلى جنب ایوان عباسى محل ورود زائران (که الان قبر شیخ در آن جاست) تختى نهاد و امام بر آن نشستند. به فرمان امام درب شرقى و غربى صحن عتیق (صحن سقاخانه اسماعیل طلائى) گشوده شد تا زوّار از در شرقى وارد و از در غربى خارج گردند. در صحن، مردم بسیارى آمدند که برخى به صورت حیوانات مختلف بودند و از جلو حضرتش مى‏ گذشتند، و امام دست ولایت و نوازش بر سر همه آن‏ها، حتى کسانى که صورت حیوانى داشتند مى ‏کشیدند و اظهار مرحمت مى ‏فرمودند.


♦️ پس از این مشاهده و سیره تصمیم گرفتم در مشهد ساکن شوم و چشم امید به الطاف و عنایات آن حضرت بدوزم. بنا به وصیت شیخ حسنعلى، مدفنش در همان محل مى‏ باشد.



📚فتوحات؛ استاد سید علی اکبر صداقت 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی