مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت

ولایت و انوار معصومین علیهم السلام در معراج

سه شنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۵۸ ق.ظ

 


💠 ولایت و انوار ائمه معصومین علیهم السلام در معراج

 

🔹 شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:

 

✍ ٢٧- حدثنا محمد بن إبراهیم بن اسحاق الطالقانی قال: حدثنا محمد بن همام قال: حدثنا أحمد بن بندار قال: حدثنا أحمد بن هلال عن محمد بن أبی عمیر عن المفضل بن عمر عن الصادق جعفر بن محمد عن أبیه عن آبائه عن أمیر المؤمنین علیه السلام قال: قال رسول الله صلى الله علیه وآله: لما اسرى بى الى السماء اوحى الى ربى جل جلاله فقال: یا محمد انی اطلعت الى الأرض اطلاعا فاخترتک منها فجعلتک نبیا وشققت لک من اسمى اسما فانا المحمود وأنت محمد ثم اطلعت الثانیه فاخترت منها علی وجعلته وصیک وخلیفتک وزوج ابنتک وأبا ذریتک وشققت له اسما من اسمائی فانا العلى الاعلى وهو على وجعلت فاطمه والحسن والحسین من نورکما ثم عرضت ولایتهم على الملائکه فمن قبلها کان عندی المقربین یا محمد لو ان عبدا عبدنى حتى ینقطع ویصیر کالشن البالى ثم اتانى جاحدا لولایتهم اسکنته جنتی ولا اظللته تحت عرشى یا محمد اتحب ان تراهم؟ قلت: نعم یا ربى فقال عز وجل: ارفع راسک فرفعت راسى فإذا انا بانوار على وفاطمة والحسن والحسین وعلى بن الحسین ومحمد بن على وجعفر بن محمد وموسى بن جعفر وعلى بن موسى ومحمد بن على وعلى بن محمد والحسن بن على والحجه بن الحسن القائم فی وسطهم کانه کوکب درى قلت: رب من هؤلاء؟ قال: هؤلاء الائمه وهذا القائم الذی یحل حلالى ویحرم حرامى وبه انتقم من اعدائی وهو راحه لاولیائی وهو الذی یشفى قلوب شیعتک من الظالمین والجاحدین والکافرین فیخرج اللات والعزى طریین فیحرقهما فلفتنه الناس بهما یومئذ اشد من فتنه العجل والسامری.

 

🔸 رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: شبی که مرا به آسمان بردند، خداوند به من وحی کرد که ای محمد، من بر زمین نظر کردم، تو را اختیار کردم و نبی گردانیدم و از نام‌های خود برای تو نامی اشتقاق کردم، من محمودم و تو محمد، پس دومین بار نظر کردم و اختیار کردم از آن علی را و او را وصی و خلیفه و شوهر دختر تو و پدر ذریه تو گردانیدم و نام او را از نام های خود اشتقاق کردم منم علی اعلی و اوست علی و گردانیدم فاطمه و حسن و حسین را از نور شما، سپس عرضه کردم ولایت ایشان را بر ملائکه، هر که قبول کرد نزد من از مقربان شد، ای محمد اگر عبدی مرا عبادت کند تا همچو کهنه پوستی شود سپس نزد من بیاید و منکر ولایت ایشان باشد، او را در بهشت خود ساکن نکنم و در عرش خود سایه بر او نگسترم. ای محمد آیا دوست داری ایشان را ببینی؟ گفتم: آری ای پروردگار. گفت: سر بردار، سر برداشتم دیدم انوار علی و فاطمه و حسن و حسین و علی بن حسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و حسن بن علی و حجت بن حسن قائم در میان ایشان گویا ستاره درخشان بود، گفتم: یا رب، اینان چه کسانی هستند؟ فرمود: این‌ها امامانند و این قائم است که حلال مرا حلال و حرام مرا حرام می‌کند و با او انتقام می‌ستانم از دشمنان خود، او راحت دوستان من و شفا دهنده دل‌های شیعیان تو از ظالمان، منکران و کافران است، بیرون می آورد لات و عزی را و آن‌ها را می‌سوزاند، همانا گمراهی مردمان در آن روز بدتر باشد از فتنه گوساله و سامری.

 

📚 عیون اخبار الرضا، تالیف شیخ صدوق، جلد ۱، باب ۶، حدیث ۲۷، صفحه ۶۰-۶۱، چاپ منشورات الشریف الرضی

 

#فضائل_اهل_بیت_از_کتب_شیعه #احادیث_تبری_و_تولی #احادیث_مهدویت #احادیث_امامت #کتاب_عیون_اخبار_الرضا_علیه_السلام


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی