مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت


آلوسی (عالم مشهور اهل سنت): اگر کسی سگِ امیرالمومنین باشد بهشتی و اهل نجات است!


بارها شاهد آن بوده ایم که مخالفین شیعه با سوء استفاده از تشبیهات و تمثیلات برخی از شیعیان در اشعار و سخنانشان به تمسخر شیعیان می پردازند.


یکی از این تعبیرات استفاده از کلمه ی «سگ» می باشد که فارغ از توضیحات و پاسخ حلی در استفاده از چنین تعبیری و همچنین فارغ از درستی یا نادرستی استفاده از چنین تعبیراتی، در این مطلب قصد داریم تا به کلامی جالب از آلوسی - عالم مشهور و متعصب اهل سنت - اشاره کنیم.


وی در کتاب تفسیرش می نویسد:


وقد اشتهر القول بدخول هذا الکلب الجنة حتى إن بعض الشیعة یسمون أبناءهم بکلب علی ویؤمل من سمی بذلک النجاة بالقیاس الأولوی على ما ذکر وینشد:


فتیة الکهف نجا کلبهم ... کیف لا ینجو غدا کلب علی


ولعمری إن قبله علی کرم الله تعالى وجهه کلبا له نجا ...


📚 الآلوسی البغدادی الحنفی، أبو الفضل شهاب الدین السید محمود بن عبد الله (المتوفى1270هـ)، روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم والسبع المثانی، ج15، ص238، المحقق: ماهر حبوش، الناشر: مؤسسة الرسالة – بیروت، الطبعة: الأولى، 1431 هـ - 2010 م.


اعتقاد به وارد شدن این سگ (سگ اصحاب کهف) به بهشت به شهرت رسیده است تا جایی که برخی از شیعیان فرزندانشان را به «کلب علی» (سگ علی) نامگذاری می کنند و کسی که چنین نامگذاری شده از باب قیاس اولویت امید نجات و بهشتی شدن دارد و چنین سروده شده است:


سگ جوانان کهف نجات یافت و بهشتی شد.چگونه فردای قیامت سگ علی بهشتی نشود؟


و به جان خودم سوگند اگر علی کرم الله تعالی وجهه او را به عنوان سگ خود بپذیرد نجات یافته و بهشتی می شود ...


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی