مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت


تحریف کتمان حدیث غدیر از سوی برخی از صحابه و مبتلا شدن آنان به امراض مختلف در اثر انکار حقیقت از سوی برخی از علمای اهل سنت!


حدیث شریف غدیر یکی از ادله ی قاطع پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام در اثبات خلافت بلافصل امیرالمومنین علیه السلام می باشد که مخالفین شیعه همواره سعی کرده اند تا از طرق مختلف به تحریف (لفظی و معنوی) و سانسور آن بپردازند.


🔸ابن اثیر جزری (عالم مشهور اهل سنت) در روایتی که آن را از ابن عقده نقل می کند چنین آورده است:


أورده ابْنُ عقدة وروى بإسناده عن أَبِی غیلان سعد بن طَالِب، عن أَبِی إِسْحَاق، عن عَمْرو ذی مرّ، ویزید بن یثیع، وسعید بْن وهب، وهانئ بْن هانئ- قال أَبُو إِسْحَاق: وحدَّثنی من لا أحصى: أن علیًا نشد النَّاس فِی الرحبة: من سَمِعَ قول رَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلاهُ، اللَّهمّ وَالِ من والاه وعاد من عاداه» . فقام نفر شهدوا أنهم سمعوا ذَلِکَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، وکتم قوم، فما خرجوا من الدنیا حتَّى عموا، وأصابتهم آفة، منهم: یزید بْن ودیعة، وعبد الرَّحْمَن بْن مدلج. أخرجه أبو موسی.


📓ابن أثیر الجزری، عز الدین بن الأثیر أبی الحسن علی بن محمد (المتوفی 630هـ)، أسد الغابة فی معرفة الصحابة، ج3، ص487، المحقق: علی محمد معوض - عادل أحمد عبد الموجود، الناشر: دار الکتب العلمیة، الطبعة: الأولى، 1415هـ - 1994 م.


ابن عقده با سند خودش از ابواسحاق نقل کرده که وی گفت افرادی که تعداد آن ها به شماره نمی آید برایم نقل کردند که علی بن ابی طالب علیهما السلام مردم را در رحبه فراخواند و گفت: چه کسی این سخن رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را که فرمود »من کنت مولاه فعلی مولاه، اللهم وال من والاه وعاد من عاداه» شنیده است؟ تعدادی بلند شدند و شهادت دادند که این سخن را از پیامبر (ص) شنیدند و گروهی این را کتمان کردند و از دنیا نرفتند مگر این که نابینا شدند و مبتلا به بیماری شدند.از جمله ی آن ها: یزید بن ودیعه و عبدالرحمن بن مدلج می باشند.این روایت را ابوموسی نقل کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی