مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت



ولایت مطلقه امیر المؤمنین علیه السلام مُلک و ملکوت را گرفته است ولی وقتی که مقدّمات قیامت بر پا می شود، آن ولایت ظهور می کند و بروز می نماید و از خفاء و کمون به عالم شهادت تجلی می کند.
الان هم آن ولایت هست ولی برای عامّه مردم ظهور ندارد، مختفی است و مردم او را حس نمی کنند و ادراک نمی نمایند بلی برای خواص از مردم که به جهاد اکبر رفته اند و منازل اخلاص را طی نموده و از بندگان مقرب و مخلص پروردگار شده اند ظهور دارد آنان تمام حرکات و سکنات در عوالم را تحت سیطره و هیمنه ولایت می بینند، اما در رجعت ظهور ولایت برای عموم مردم است.
در روایت بسیار داریم که ( علیٌ قَسیمُ الجَنَّهِ وَ النّار) علی قسمت کننده بهشت و جهنم است. (و لا یَجوزُ اَحَدٌ عَلَی الصِّراطِ اِلّا وَ کَتَبَ عَلِیٌ لَهُ الجَواز.) هیچ کس از صراط عبور نمی کند مگر آنکه علی برای او پروانه عبور نوشته باشد.
علی دابَّه الارض است و با عصای موسی چهره مؤمنان را جلا می دهد و روشن می کند و با میسَم خود صورت کافران را داغ می نهد و یکایک از افراد مؤمن را از کافر و منافق جدا می کند حق را از باطل متمیز می گرداند بهشتی و دوزخی را مشخص می کند.
یک جلوه مختصر در این دنیا نموده همه را مبهوت و متحیر کرده؛ گبر و ترسا و یهودی بر عظمتش معترف و کاروان وجود برای پیدا کردن مقام و منزلتش در حرکت.

 

📚 معاد شناسی جلد چهارم صفحه 111


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی