مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت


💠 مقام عظیم حضرت عباس علیه السلام نزد حضرت زهرا سلام الله علیها

 

🔹 جناب فاضل دربندی، آیت الله کلباسی نجفی و شیخ مهدی حائری مازندرانی رضوان الله علیهم نقل کرده‌اند:

 

✍ و قد اخبر جمع من الثقات فی هذا الزمان: ان واحدا من مؤمنی هذا العصر کان یزور سید الشهداء ابی عبد الله الحسین علیه السلام فی کل یوم ثلاث مرات او فی صبیحة کل یوم، وما کان یزور العباس الا بعد عشرین یوما او ما یقرب منه، و قد رأى فی الطیف الصدیقة الطاهرة فاطمة الزهراء سلام الله علیها، فأعرضت عنه فقال: بأبی انت و أمی، لأی تقصیر منّی تعرضین عنی؟ فقالت: لاعتراضک عن زیارة ابنی، فقال: انی ازور ابنک فی کل یوم، فقالت: تزور ابنی الحسین علیه السلام ولا تزور ابنی العباس.

 

🔸 عده‌ای از ثقات برای من نقل کردند که یکی از افراد مومن، هر روز به زیارت حضرت ابی عبد الله علیه السلام می‌رفت و هفته‌ای یک بار به زیارت قمر بنی هاشم علیه السلام می‌رفت؛ این شخص، شبی در عالم رویا حضرت صدیقه‌ی طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها را می‌بیند؛ به او سلام می‌کند، آن حضرت روی خود را برمی‌گرداند. سپس آن مرد می‌گوید: پدر و مادرم به فدایتان باد! چرا از من روی برمی‌گردانید مگر من چه تقصیری نموده‌ام؟ حضرت فاطمه سلام الله علیها به او می‌گوید: تو از زیارت فرزندم خودداری می‌کنی. آن مرد گفت: من هر روز به زیارت فرزندت حسین علیه السلام می‌روم. حضرت فاطمه علیه السلام به او می‌گوید: تو هر روز به زیارت فرزندم حسین می‌روی و کم‌تر به زیارت فرزندم عباس می‌روی.

 

📚 اکسیر العبادات فی الاسرار الشهادات، تالیف ملای دربندی، جلد ۲، صفحه ۵۱۴، چاپ شرکة المصطفی للخدمات الثقافیة

 

#فضائل_اهل_بیت_از_کتب_شیعه #کتاب_معالی_السبطین


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی