مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت

💠 محمد نوقانی و مشاهده کرامت از امام رضا علیه السلام

 

🔹 جناب آیت الله محمد باقر بیرجندی رضوان الله علیه عالم جلیل القدر شیعه می‌نویسد:

 

✍ شیخ صدوق (رضوان الله علیه) در آخر عیون اخبار الرضا می‌فرماید: به آنچه ظاهر شد در وقت ما از برکت این مشهد و استجابت دعا در آن، پس جمله‌ای از کرامات آن روضه متبرکه ذکر کرده؛ از آن جمله از محمد نوقانی به یک واسطه روایت کرده که در شب تاری خوابیده بودم در غرفه‌ی خود در نوقان، دیدم نوری ساطع است از مشهد علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) که اطراف آن روشن شد، چنانکه گویی روز است؛ و در امر رضا شک داشتم و یقین نداشتم به امامت او. پس قصد کردم آن مشهد شریف را و در را مقفل دیدم. گفتم: خدایا! اگر امامت رضا حق است پس بگشا این در را، ناگاه گشوده شد. با خود گفتم شاید از اول بسته نشده. پس آن را بستم به حدی که یقین کردم که بدون مفتاح گشوده نمی‌شود. گفتم: خدای من! اگر امر رضا حق است بگشا این قفل را و دست زدم گشوده شد، پس داخل شدم و زیارت کردم و نماز خواندم و به امامت او اعتقاد کردم و هر جمعه از قریه‌ی نوقان زیارت می‌کنم و تا حال ترک آن نکرده‌ام.

 

📚 کبریت احمر فی شرایط المنبر، تالیف آیت الله محمد باقر بیرجندی، صفحه ۷۷۹، انتشارات نغمه‌ی قرآن

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی