مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت

فضایل اهل بیت از کتب شیعه و اهل تسنن

مدافع امامت

مقام زائر امام رضا علیه السلام

يكشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۹ ق.ظ

💠 مقام عظیم زائر امام رضا علیه السلام


🔹 ابن قولویه قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:


✍ حدَّثنی أبی رحمه‌الله عن سعد بن عبدالله قال : حدَّثنی علیُّ بن إبراهیم الجعفریُّ ، عن حَمدان الدِّیوانیِّ« قال : دخلت على أبی جعفر الثّانی علیه‌السلام فقلت : ما لِمن زارَ أباک بطوس؟ فقال علیه‌السلام : مَن زارَ قبر أبی بطوس غفر الله له ما تقدَّم مِن ذنبه وما تأخَّر، قال حَمدان : فلقیتُ بعد ذلک أیّوب بنَ نوح بن دُرَّاج فقلت له : یا أبا الحسین إنّی سمعت مولای أبا جعفر علیه‌السلام یقول : مَن زار قبر أبی بطوس غَفَرَ الله له ما تقدَّم من ذنبه وما تأخَّر ، فقال أیّوب : وأزیدک فیه؟ قلت : نَعَم ، قال : سمعته یقول : ذلک ـ یعنی أبا جعفر ـ وأنّه إذا کان یوم القیامة نصب له مِنبرٌ بحذاء مِنبرِ رسول الله صلى‌ الله‌ علیه ‌وآله ‌وسلم حتّى یفرغ النّاس من الحساب ».


🔸 علی بن ابراهیم جعفری، از حمدان دیوانی نقل نموده که وى گفت: بر حضرت ابو جعفر ثانی حضرت امام جواد علیه السلام داخل شدم و محضرش عرض کردم: اجر کسى که پدر شما را در طوس زیارت کند چیست؟ حضرت جواد الائمه فرمودند: کسى که قبر پدرم را در طوس زیارت کند خداوند گناهان سابق و لاحقش را بیامرزد. حمدان می‌‏گوید: پس از آن با ایوب بن نوح بن دراج ملاقات کردم و به او گفتم: اى ابا حسین من از مولاى خود حضرت ابا جعفر علیه السلام شنیدم که می‌‏فرمود: کسى که قبر پدرم را در طوس زیارت کند خداوند گناهان سابق و لاحقش را می‌‏آمرزد. ایوب گفت: مى‏‌خواهى اضافه‌‏تر از این را برایت بگویم؟ گفتم: آرى. ایوب گفت: شنیدم از آن حضرت که این فقره را مى‏‌فرمودند و اضافه کرده و مى‌‏گفتند: هنگامى که روز قیامت شود منبرى براى او (زائر پدرم) در مقابل منبر رسول خدا صلی الله علیه و آله نصب مى‌‏شود تا مردم از حساب فارغ شوند.


📚 کامل الزیارات، تألیف ابن قولویه قمی، باب ۱۰۱، حدیث ۴، صفحه ۵۵۰-۵۵۱


#کتاب_کامل_الزیارات #احادیث_زیارت #فضائل_اهل_بیت_از_کتب_شیعه


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی